Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
З 16 січня 2021 року відповідно до статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи - підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою. На прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.
Якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене необхідно:
У скарзі має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги.
Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.
Відповідно до ст.57 зазначеного Закону за таке порушення Уповноважений або його представник складає акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови й оголошує попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складення акта.
За повторне протягом року порушення Уповноважений накладає штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5100 -6800 грн.).