flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Історична довідка

                                                                                                                                                                

Історична довідка

Великописарівського районного суду Сумської області

за 1943 – 2017 роки

Відповідно до Конституції СРСР та Верховної Ради СРСР, Конституції УРСР та Верховної Ради УРСР до сфери діяльності народного суду входить відправлення правосуддя по кримінальних, цивільних та адміністративних справах.  

Датою заснування суду можна вважати 1943 рік, коли розпочав роботу Народний суд Великописарівського району Сумської області, який в подальшому неодноразово змінював свою назву.

            Слід зазначити те, що у повоєнні роки важливим інститутом здійснення правосуддя були військові трибунали, які засуджували до досить сурових мір покарання за злочин проти тодішньої влади (наприклад за участь чи співпрацю з українським підпіллям).

            Указом  Президії Верховної Ради СРСР «Про утворення Сумської області в складі УРСР»  від 10 січня 1939 року була утворена Сумська область з центром в м. Суми. З січня 1939 року одночасно з утворенням Сумської області почало діяти Управління народного комісаріату юстиції УРСР по Сумській області.

            Після закінчення Великої Вітчизняної війни у надзвичайно складних умовах відбудови народного господарства Української Радянської Соціалістичної Республіки з 1945 по 1954 роки територія УРСР була поділена на 25 областей, однією з яких була Сумська область, До складу Сумської області входив Великописарівський район, на території якого і був створений та діяв Народний суд Великописарівського району.

            З початку заснування у суді працювали: один народний суддя, судовий виконавець, секретар народного суду, секретар судового засідання, кур’єр – прибиральниця, конюх.

            З 1945 року по 1946 рік Народний суд  Великописарівського району  підпорядкувався Управлінню народного комісаріату юстиції по Сумській області.

            У 1946 році   Управління народного комісаріату юстиції  УРСР по Сумській області було перейменовано в Управління Міністерства юстиції (УМЮ) УРСР при виконкомі Сумської обласної ради депутатів трудящих. До його функцій входило керівництво народними судами, забезпечення їх кваліфікованими кадрами, вивчення та узагальнення судової практики. Структура та штатна чисельність апарату суду затверджувалась начальником відділу юстиції облвиконкому.

            З 1947 року народний суд  Великописарівського району став підпорядковуватися Управлінню  Міністерства  юстиції по Сумській області. В цьому ж році було  організовано 2 дільниці Великописарівського народного суду, також було введено посаду діловода – машиністки.

            За радянського ладу (окрім періодів коли вироки виносили не суди і судді, а надзвичайні комісії та особливі наради при Міністерстві внутрішніх справ, тощо) запроваджувався принцип виборності суддів «трудящими із трудящих», який постійно пристосовувався до змін   в організації  радянської судової системи.

            Професійна підготовка кандидатів у судді довгий час залишалась поза увагою. У першу чергу враховувалися  моральні якості та ідеологічні чинники. При призначенні на посаду судді вирішальну роль відігравала належність до Комуністичної партії.

            30 січня 1949 року уперше, відповідно до Конституції УРСР( ст.308) і Закону РСР про судоустрій 1938 р., відбулися вибори народних судів громадянами району на основі загального, прямого та рівного права при таємному голосуванні. Порядок виборів детально визначався у  Положенні про вибори народних  судів від 10 жовтня 1948 року. Народні судді та народні засідателі обиралися на три роки. Для кандидатів установлювався віковий  ценз  - 23 роки.

            На підставі Указу Президії Верховної Ради СРСР від 30 серпня 1956 року «Про розширення прав обласних судів і ліквідації Управлінь Міністерства юстиції УРСР при обласних Радах  депутатів трудящих» управління Міністерства юстиції  по Сумській області  ліквідовано і функції судового управління народними судами  були передані  обласному суду. Мін’юст УРСР, а також інших республік отримав статус  союзно – республіканського міністерства. На обласні суди покладалися не властиві для судових органів функції керівництва нотаріальними конторами, виконання судових рішень, вироків у частині майнових стягнень, контролю за усією діяльністю народних судів, проведення в них ревізій. Народні суди отримали право призначати судових виконавців.

            Народний суд Великописарівського району Сумської області розглядав кримінальні та цивільні справи. Робота була спрямована на боротьбу зі злочинністю, відшкодування збитків, заподіяних розкраданнями, на захист трудових, майнових та житлових прав громадян, охоронюваних законом інтересів державних та громадських організацій.

            Завдання правосуддя та нові засади реформування судової системи визначили,  прийняті наприкінці 1958 року, Основи законодавства про судоустрій Союзу РСР, союзних і автономних республік, а також Закон «Про судоустрій УРСР» від 30 червня 1960 року. Зміни торкалися передусім організації та діяльності низової ланки судової системи. Замість дільничної системи народних судів встановлювалися єдині народні суди району чи міста, які обиралися не на три роки, а на п’ять років. Народні засідателі обиралися на два роки зборами трудових колективів. Судові справи між суддями розподілялися за територіальним принципом, тобто за кожним суддею закріплювалася певна територія району (міста). Народні суди мали звітувати про свою діяльність перед відповідними Радами, а народні судді перед виборцями.

            Підвищити роль громадськості у здійсненні правосуддя давали змогу керовані судами самодільні органи – Ради народних засідателів. Відновили діяльність товариські суди, що виникли в 20-х роках для боротьби з порушниками дисципліни праці. Згідно з Положенням  про товариські суди Української РСР від 15 серпня 1961 року їх підсудності підлягали справи про антигромадські вчинки й злочини, за скоєння яких не передбачалося кримінальне покарання. Товариські суди застосували переважно заходи громадського впливу, а в разі необхідності могли порушувати клопотання перед народними судами про застосування кримінального покарання. Справи розглядалися колегіально, трьома членами товариського суду.

            Проте спроба децентралізувати управління судовою системою виявилася невдалою і в 1962 році відновився попередній порядок  загального керівництва судами з боку Мін’юсту та його органів.

            Народний суд Великописарівського району діяв до його ліквідації 28 лютого 1963 року, коли відбулася реорганізація народних судів. Згідно з Указом Президії Верховної Ради УРСР від 30 грудня 1962 року «Про укрупнення сільських районів Української РСР» на території Сумської області залишилось 10 районів (інші ввійшли до їх складу): Охтирський, Лебединський, Сумський, Середино–Будський, Білопільський, Буринський,  Глухівський, Роменський, Конотопський, Кролевецький.

            Відповідно до даного указу територія нині існуючого Великописарівського району увійшла до складу Охтирського, суд почав носити назву Народний суд Охтирського району Сумської області.

            Указом Президії Верховної Ради УРСР від 8 грудня 1966 року «Про внесення змін в адміністративному районуванні УРСР» території двох районів були відновлені – Великописарівського і Ямпільського.     

            Указом Президії Ради УРСР від 6 жовтня 1970 року було створено Міністерство Юстиції УРСР та відділи юстиції облвиконкому. У зв’язку з створенням відділів юстиції структура і функції обласного суду змінились. 30 грудня 1970 року функції управління і організації діяльності народних судів були передані від обласного суду до відділу юстиції.

З 1974 року по 1988 рік суд у своїй діяльності підпорядковувався відділу юстиції виконкому Сумської обласної Ради депутатів трудящих ( з жовтня 1977 р. – Сумської обласної Ради народних депутатів).      

            Згідно з Законом СРСР від 30 листопада 1979 року «Про Верховний суд СРСР» народні суди являлися низовим та основним ланцюгом радянської судової системи, так як саме вони розглядали як суд першої інстанції більшість цивільних та кримінальних справ. Крім того, народні суди вели виховну та роз’яснювальну роботу серед населення. При народних судах працювали судові виконавці, які виконували рішення суду та вироки.

            Окремо слід зазначити, що Порядок обрання (призначення) суддів неодноразово змінювався. Зокрема, Законом УРСР «Про судоустрій УРСР» в редакції від 05.05.1981 року було збережено раніше існуючий порядок обрання суддів та передбачалось, що районний (міський) народний суд утворювався в районі, місті (крім міст районного підпорядкування). Народні судді районних (міських) народних судів обиралися громадянами району, міста, району в місті на основі загального, рівного і прямого виборчого права, при таємному голосуванні, строком на п’ять років. Проте був змінений порядок обрання голови відповідного суду. Ст. 23 цього Закону було передбачено, що при обранні двох чи більше народних суддів районна, міська, районна в місті Рада народних депутатів затверджує на сесії голову відповідного районного (міського) народного суду з числа обраних народних суддів. Подання з цього питання вноситься начальником відділу юстиції виконавчого комітету обласної, Київської міської Ради народних депутатів.

            Згідно з Законом УРСР «Про судоустрій Української РСР» від 05.06.1981 року організаційне керівництво щодо районних (міських) народних судів здійснювалось відділами юстиції виконавчого комітету обласної ради народних депутатів. На підставі цього була змінена назва суду на Великописарівський районний народний суд Сумської області.

            Відповідно до Постанови  ЦК Компартії України та Ради Міністрів УРСР від 13 вересня 1988 року № 272 «Про схему управління народним господарством Сумської області» та рішення Сумської обласної Ради народних депутатів від 09 листопада 1988 року «Про об’єднання відділів юстиції та ЗАГС облвиконкому в управління юстиції облвиконкому» відділ юстиції та ЗАГС облвиконкому були об’єднані в управління юстиції облвиконкому.

            В 90-ті роки відбувається  реформування  політичної  системи, реорганізація економіки, зміна власників майна, яке раніше було державним чи колективним, суспільним. Цей болісний процес супроводжувався масовими скороченнями і звільненнями людей, порушенням їх трудових прав і насамперед, невиплатою заробітної плати, позбавленням права на земельні і майнові паї. На допомогу людям завжди приходив суд.

            Після набуття Україною суверенітету у грудні 1991 року в органах влади всіх рівнів відбувається  реформування.  Здійснюється удосконалення судової системи, діяльності судів.

            Згідно  Закону України «Про внесення змін і доповнень до Закону Української РСР «Про судоустрій Української РСР», Кримінально – процесуального та Цивільного процесуального кодексів Української РСР» від 17 червня 1992 року, судовий процес проводиться суддею одноособово за участю прокурора, адвокатів, секретаря. Народні засідателі участі у судовому процесі не приймають. Це знайшло відображення у назвах судів.

            Відповідно до Закону України «Про представника Президента України» та Постанови Верховної Ради України про порядок введення в дію цього Закону від 05.03.1992 року  № 2167-ХІІ, Указу Президента України «Про положення про місцеву державну адміністрацію» від 14.04.1992 року  № 252 та розпорядження представника Президента України в Сумській області від 24.04.1992 року № 12 «Про припинення діяльності облвиконкому та створення Сумської обласної державної адміністрації» виконавчий комітет Сумської обласної Ради народних депутатів було ліквідовано, а на його базі створено Сумську обласну державну адміністрацію.

            Згідно з розпорядженням  представника Президента України в Сумській області «Про структуру обласної державної адміністрації» від 18.05.1992 року № 44 на підставі «Положення про місцеву державну адміністрацію» до складу обласної державної адміністрації за принципом подвійного підпорядкування  включено Управління юстиції. 

            Починаючи з липня 1993 року штат суду збільшується. Тепер до штатного розпису суду входять: 2 судді, 2 секретаря судових засідань, судовий виконавець, старший секретар, кур’єр-прибиральниця.

Відповідно до Закону України  «Про внесення змін і доповнень до Закону України РСР «Про судоустрій України РСР» від 24 лютого 1994 року, назва «народні суди» була змінена на назву «районні, місцеві суди» внаслідок чого змінилась і назва  «Великописарівський районний народний суд Сумської області» на  «Великописарівський районний суд Сумської області». 

            Відповідно до Указу  Президента України від 18.05.1994 р. № 236/94 «Про управління юстиції Міністерства юстиції України» та розпорядження представника Президента України від 30.05.1994 р. № 172 з пункту 2 розпорядження представника Президента України «Про структуру обласної державної адміністрації» від 18.05.1992 року № 44 було виключено управління юстиції, яке підпорядковувалось обласній державній адміністрації за принципом подвійного підпорядкування. 

            Законом України «Про судоустрій України» в редакції  від 24.02.1994 року передбачалось, що судді районних (міських) судів обираються відповідно Верховною Радою Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими Радами народних депутатів строком на десять років. Судді, які вперше пройшли конкурсний відбір, обираються на п’ять років. Голова районного (міського) суду і його заступник з числа обраних суддів затверджуються відповідно Верховною Радою Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими Радами народних депутатів за спільним поданням Голови Верховного Суду Республіки Крим та Міністерства юстиції Республіки Крим, голови обласного, Київського та Севастопольського міських судів і начальника управління юстиції обласної, Київської та Севастопольської  міських державних адміністрацій. 

            Із прийняттям Конституції України 28 червня 1996 року та прийняттям змін до Закону України «Про судоустрій України» у редакції від 21.06.2001 року був встановлений порядок обрання (призначення) суддів місцевих судів. Зокрема  у ст. 22 зазначеного  Закону передбачалось, що судді місцевих судів обираються Верховною Радою України безстроково у порядку встановленому законом. Судді місцевих судів, які вперше пройшли конкурсний відбір, призначаються Президентом України строком на п’ять років у порядку встановленому законом.

            У 1998 році посади судового розпорядника та помічника голови суду скорочено, а введена додаткова посада секретаря суду. 

            Указом Президента України № 641/2001 від 20.08.2001 року «Про мережу та кількісний склад суддів місцевих судів» було затверджено мережу та кількісний склад суддів місцевих судів України (в тому числі Великописарівський районний суд Сумської області).  Даним указом визначено таким, що втратив чинність  Указ Президента України № 76/1996 від 22.01.1996 року «Про затвердження  мережі та кількісного складу суддів районних  (міських) судів України.

            З 2001 року штат суду розширено, до нього включено посаду консультанта.

            Указом Президента України від 29.08.2002 року № 780 / 2002 була створена Державна судова адміністрація України, до основних завдань якої віднесено участь, у межах своїх повноважень, у формуванні судів та удосконалені їх організаційного забезпечення, а також відповідно до Положення про Державну судову адміністрацію України, затвердженого Постановою КМУ від 14.01.2009 року  № 14, щодо повноважень Державної судової адміністрації України, вивчення практики організації діяльності судів. Відповідно суди було відділено від Міністерства юстиції та судові виконавці вийшли з складу суду. Починаючи з 7 липня 2010 року відповідно до Закону України «Про судоустрій та статус суддів» Державна судова адміністрація України здійснює організаційне забезпечення діяльності органів судової влади  у межах повноважень установлених законом.

З початку 2003 року штатний розпис суду включав: 3 судді, 3 помічники судді, 3 секретарі судового засідання, консультант, старший секретар, 3 секретарі суду, судовий розпорядник, секретар – друкарка, двірник, кур’єр-прибиральниця.

            У зв’язку з прийняттям  Рішення Конституційного Суду України від 16.05.2007 року, у справі за конституційним поданням Вищої ради юстиції про офіційне тлумачення положення частини п’ятої статті 20 Закону України «Про судоустрій України» (справа про звільнення судді з адміністративної посади), яким дано роз’яснення щодо відсутності повноважень у Президента України на призначення суддів на адміністративні посади, повноваження, щодо призначення суддів на адміністративні  посади, до врегулювання цього питання в законодавчому порядку, на підставі Рішення Ради суддів України «Щодо призначення суддів на адміністративні посади в судах загальної  юрисдикції та звільнення з цих посад» від 31.05.2007 року №  50,  покладено на Раду суддів України.

            Згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 червня 2007 року № 486-р  «Про граничну чисельність працівників апарату апеляційних та місцевих загальних судів», розробленого на виконання положень Закону України «Про судоустрій України», «Про доступ судових рішень», вимог процесуального законодавства, наказу ДСА України від 23 жовтня 2010 року № 672/к «Про граничну чисельність працівників апарату апеляційних та місцевих загальних судів» з 01 січня 2008 року до штатних розписів суду введено посади керівника апарату суду, консультанта з кадрової роботи, головного спеціаліста з інформаційних технологій.

            З 01 січня 2008 року штат суду знову розширено до 18 одиниць і введено посади керівника апарату суду, головного спеціаліста з інформаційних технологій, консультанта з кадрової роботи та судового розпорядника.

            З серпня 2010 року суд працює на підставі Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07 липня 2010 року № 2453-VI.     

            З грудня 2010 року Великописарівський районний суд Сумської області змінює  своє місцезнаходження і переїжджає до нового приміщення за адресою по вул. Борців Революції, 12 ( до цього часу  вул. Грайворонська, 21 смт. Велика Писарівка ).

Відповідно до вказаного вище закону коло повноважень керівника апарату суду суттєво розширено: керівник апарату суду несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення суду, суддів та судового процесу, функціонування автоматизованої системи документообігу, яка введена в дію з 01 січня 2011 року відповідно до розділу ХІІ Прикінцевих положень закону. 

Керівник апарату суду призначається на посаду та звільняється з посади начальником відповідного Територіального Управління ДСА України за поданням голови суду.

Керівник апарату суду призначає та звільняє з посад працівників апарату, застосовує до них заохочення та накладає дисциплінарні стягнення.

За цей час суддями Великописарівського суду  були:

         Голуб Семен Тимофійович  1943-1944 р.р.;

         Шевченко Людмила Василівна 1944-1945 р.р.;

         Бушуєва Поліна Яківна  1945-1946 р.р.;

         Юревич  В.Ф.  1946-1947 р.р.;

         Смолянінов Сергій Андрійович   1947-1948 р.р.;

         Нерощин Іван Іванович   І дільниця 1948 р.р.:

         Хиценко  І. Павлович  ІІ дільниця 15 грудня  1947 р.-14 грудня 1948р. ;   

         Ткаченко М.О.  І дільниця 1948-1954 р.р.;

        Литвінов  Б.І. ІІ дільниця    1949-1950 р.р.;

        Гараганенко П.К. ІІ дільниця 1951 р.;

        Тарасенко (ініціали не розшифровані) ІІ дільниця 1951-1952 р.р.;

        Гараганенко П.К   І дільниця 1953р;.

        Рубан  (ініціали не розшифровані)  ІІ дільниця 1953-1954 р.р.;

        Щербина  (ініціали не розшифровані) 1955-1960 р.р.;

        Фурсов  (ініціали не розшифровані) 1957 - 1958 р.р.;

        Бондаренко (ініціали не розшифровані) 1958-1963 р.р.;

        Сотніков Д.М .1961р.;

        Панасюк  М.П. 1961-1964 р.р.;

        Руденко (ініціали не розшифровані) 1964-1970 р.р.;

        Риженко (Воробйова) Діана Пантеліївна 13 березня 1967 року ( на підставі рішення      

        рахункової палати) -1969 року;

        Недєлін (ініціали не розшифровані) -1969 рік;

        Басов Іван Єфимович 09 лютого 1970 року (на підставі наказу №1 Сумського  

       обласного суду від 09 лютого 1970 року ) – травень 1982 року; 

        Банчукова Віра Іванівна 21 червня 1982 року –  червень  1993 року;

        Ключник Юрій Вікторович серпень 1993 року -  2002 року;

        Корольова Галина Юріївна  травень 1993 року – 2002 року;

        В’юник Наталія Григорівна 01 листопада  2002 року – голова суду;

        Савєльєва Алла Іванівна 03 грудня 2002 року  по даний час;

        Семенова Оксана Сергіївна 18 січня 2005 року по даний час ( з 28 березня 2007 року –  

        25 грудня 2009 року заступник голови суду).

          У суді, як у дзеркалі відбиваються суспільне життя, економічні та політичні процеси, стан моралі в суспільстві, рівень добробуту населення. Це видно із справ, які розглядалися судом.  

          Так, якщо в 40-50-ті роки минулого століття актуальними були справи про самовільне захоплення колгоспної землі, про розкрадання колгоспного врожаю, яке вимірюється «кишенями, сумками, кілограмами», то в 70-80 роки об’єктами розкрадання були магазини, в основному продовольчі, колгоспне і державне майно, як гроші, так і матеріальні кошти. З 1985 року і до розпаду СРСР суд в числі інших органів виконував загальновідомі Укази ПВС СРСР та УРСР «Про боротьбу проти пияцтва і алкоголізму, викорінення самогоноваріння» судом розглядалися сотні справ  цієї категорії. Від початку 90-х років та до теперішнього часу актуальними є кримінальні справи про наркоманію, яка до того ж є підґрунтям  для вчинення інших злочинів.

          У багатьох демократичних країнах  громадяни пишаються своєю судовою владою і повагу до суду там виховують ще змалечку, адже суд це одина з трьох гілок влади, завдання якої полягає в установлені верховенства права і закону в усіх сферах громадського життя. Саме суд здатний в умовах панування на всіх рівнях бурхливих пристрастей бути незалежною, справедливою, мудрою запорукою панування верховенства Закону в усіх сферах життя громадян.

Унаслідок перетворень в аграрному секторі економіки, переходу більшої частини майна у власність приватних осіб  та їх господарських товариств, і як наслідок, належної охорони об’єктів власності, скоювати крадіжки з цих об’єктів стало складніше. Жертвами корисливих злочинів у більшості випадків стають прості люди. У них викрадають навіть предмети домашнього ужитку. Легкою здобиччю  стають мобільні телефони. Нерідкими є факти бійок та завдання тілесних ушкоджень. Такі судові справи наразі і визначають структуру злочинності в районі.

         Відповідно до частини 2 ст.20, п.4 ч.2 ст.129 Закону України  «Про судоустрій і статус  суддів», протоколом зборів суддів Великописарівського районного суду  від 22.04.2014 року  № 4  за наказом № 6-к  від 23.04.2014 року призначено головою суду Савєльєву Аллу Іванівну строком на один рік.

         Відповідно до частини 2 ст.20, ч.6 ст.129 Закону України  «Про судоустрій і статус  суддів», протоколом зборів суддів Великописарівського районного суду  від 22.04.2014 року  № 5  за наказом № 7-к від 23.04.2014 року призначено заступником голови  суду Семенову Оксану Сергіївну.

         Про внесення змін до штатного розпису, керуючись ст.49-2 Кодексу законів про працю України, ст.24 Закону України «Про судоустрій і статус  суддів» та в зв’язку з виробничою необхідністю за наказом  № 1 від 1квітня  2014 року було:

виведено – посаду старшого секретаря суду,

введено – посаду заступника керівника апарату суду.

        Відповідно до частини п’ятої  статті 20 Закону України  «Про судоустрій і статус  суддів» ( у редакції Закону України від 12.02.2015 р. № 192-VII  «Про забезпечення права на справедливий суд») припинити повноваження заступника  голови Великописарівського районного суду Сумської області Семенової  Оксани Сергіївни  за наказом № 4-к від 01.04.2015 року.  

       Відповідно до частини 2 статті 20, п.2 ч.2 ст.133 Закону України  «Про судоустрій і статус  суддів», протоколом зборів суддів Великописарівського районного суду  від 17.04.2015 року  № 6  за наказом № 7-к  від 23.04.2015 року призначено головою суду Савєльєву Аллу Іванівну строком на два роки.

     За Розпорядженням  Голови Сумської  обласної  державної адміністрації від 19.05.2016 року  №  251-ОД «Про  перейменування  об’єктів топоніміки в населених пунктах районів області.»

      Відповідно до частини першої статті 6, статей 13,39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», пункт 6 статті 7 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал – соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» ( далі – Закон), з урахуванням вимог, установлених статтею 3 Закону України  «Про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій», рекомендацій  Українського інституту  національної пам’яті, пропозицій районних комісій з питань реалізації положень Закону, результатів засідання обласної комісії з питань реалізації положень Закону в Сумській області, з метою ліквідації символів комуністичного тоталітарного режиму.  

     Великописарівський районний суд Сумської області перейменовується з  вул. Борців Революції, 12   на  вул. Ярослава Мудрого,12.

     Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України  «Про судоустрій і статус  суддів» та  протоколу  зборів суддів Великописарівського районного суду  від 20.04.2017 року 

№ 5 припиняє повноваження  голови суду Савєльєва Алла  Іванівна  відповідно наказу

№ 8-к від  21.04.2017 року.

       Відповідно до частини 2 статті 20, п.2 ч.2 ст. 135 Закону України  «Про судоустрій і статус  суддів» та  протоколу  зборів суддів Великописарівського районного суду  від 20.04.2017 року  призначається головою суду В’юник Наталія Григорівна