flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Е-лікарняний: важливі роз’яснення від ПФУ

21 жовтня 2021, 15:38

З 1 жовтня 2021 року усі заклади охорони здоров’я України перейшли на оформлення електронних лікарняних. Відтепер працівники, захворівши, мають повідомляти роботодавцю номер електронного лікарняного. Що змінилось при оформленні лікарняного, чому більше не потрібно збирати підписи та штампи на бланках, які смс-повідомлення необхідно отримати при оформленні тимчасової непрацездатності — відповіді на ці та інші важливі питання — у цьому матеріалі.

 Як виглядає оформлення е-лікарняних? 

 Захворівши, ви звертаєтесь до лікаря, який проведе медичнийогляд та призначить лікування. Якщо виявиться, що у зв’язку зі станом здоров’я вам потрібно «піти на лікарняний», лікар створить електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Цей електронний документ підтверджує вашу непрацездатність протягом прогнозованого періоду. І на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (далі — МВТН) буде сформовано ваш електронний лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності. В особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України ви можете переглянути ваші листки непрацездатності.   

 На що варто звернути увагу у лікаря у випадку оформлення тимчасової непрацездатності?

 Під час створення лікарем МВТНу пацієнтам рекомендується перевірити коректність введеної лікарем інформації про особу (ПІБ та РНОКПП). А ще важливо отримати смс-повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Якщо таке повідомлення ви не отримали, перевірте актуальність внесеного в систему номеру телефону. Отримане повідомлення місить 16-значний номер МВНТ і підтверджує, що він був створений саме вам.

 Як дізнатися, що е-лікарняний оформлено успішно? 

 Є кілька способів отримання інформації про те, що ваш листок непрацездатності  є Електронному реєстрі листків непрацездатності, а, отже, доступний вашому роботодавцю.

 1) фактом підтвердження успішного формування електронного лікарняного є отримання другого  смс-повідомлення, на цей раз від Пенсійного фонду України. Його ви отримаєте, якщо зареєструвалися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України і там зазначили саме цей спосіб комунікації. 

 2) застраховані особи, які увійшли до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису, мають можливість перегляду даних щодо їх тимчасової втрати працездатності — пункт головного меню  «Тимчасова втрата працездатності».

Важливо розуміти, що успішність формування саме електронного лікарняного залежить від наявності ваших даних в Реєстрі застрахованих осіб, який веде Пенсійний фонд України. Їх має подати ваш роботодавець.

В яких випадках 2 смс-повідомлення можуть не прийти?

  1. Від електронної системи охорони здоров’я не прийде смс-повідомлення, якщо: 

—  в системі неактуальний ваш номер телефону;

—  ви не обрали цей спосіб комунікації;

—  у вас змінилися персональні дані (наприклад, номер паспорта), а ви не повідомили про це лікаря;

—  якщо МВТН був помилково створений не вам.

  1. Від Пенсійного фонду України не прийде смс-повідомлення, якщо: 

— в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України ви не надали згоду на дистанційне інформування та не обрали цей спосіб комунікації;

—  в особистому кабінеті неактуальний номер телефону;

—  ви офіційно не працевлаштовані або не перебуваєте в трудових відносинах на час формування медичного висновку;

—  ви не є застрахованою особою і ваші дані відсутні в Реєстрі застрахованих осіб

—  ваш роботодавець не подав ваші дані для внесення в Реєстр застрахованих осіб.

Якщо електронний лікарняний не був сформований , вам слід запитати  у лікаря, чи  надходиладо медичної інформаційної системи відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності щодо результату обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Якщо отримано відповідь «не знайдено страхувальника», а пацієнт є застрахованою особою, необхідно звернутися до роботодавця  або на гарячу лінію Пенсійного фонду України за телефоном 0 800 503 753. 

 

Джерело: за матеріалами ПФУ