flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Документи, які необхідні для продажу майна отриманого в порядку прийняття спадщини

12 серпня 2016, 08:54

 Згідно ЗУ «Про Нотаріат» від 02.09.1993 № 3425-XII, а також відповідно до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України від 22.02.2012 № 296/5 щоб продати житловий будинок, квартиру, дачу, садовий будинок, гараж, інші будівлі і споруди отримані у порядку прийняття спадщини, в першу чергу повинно бути підтверджено свідоцтвом про право на спадщину або його дублікатом. Крім цього, продавець та покупець повинні підготувати необхідний пакет документів для вчинення нотаріальних дій нотаріусом для продажу або покупки відповідного майна.

Орієнтовний перелік документів, який необхідний для продавця нерухомості:

·Паспорт, довідка про присвоєння ідентифікаційного номера всіх власників нерухомості, дружини або чоловіка власника, якщо продавець перебуває в шлюбі;

·Свідоцтво про реєстрацію шлюбу, якщо продавець перебуває в шлюбі;

·Свідоцтво про розірвання шлюбу, свідоцтво про смерть чоловіка, якщо продавець перебував у шлюбі;

·Нотаріально оформлена заява (письмова згода) дружини або чоловіка на продаж нерухомості, якщо чоловік чи дружина відсутній на підписанні договору;

·Дозвіл органів опіки та піклування на продаж нерухомості (у разі наявності неповнолітніх дітей або недієздатних громадян);

·Довідка про відсутність заборгованості по комунальних платежах;

·Витяг з реєстру прав власності на майно; Форма № 3 з ЖЕКу;

·Технічний паспорт інвентаризаційної оцінки нерухомого майна;

·Висновок про незалежної експертної оцінки об'єкта нерухомості.

Орієнтовний перелік документів, який необхідний для покупця нерухомості:

·Паспорти всіх покупців нерухомості, чоловіка або дружини покупця, якщо покупець перебуває у шлюбі;

·Довідки про присвоєння ідентифікаційного номера всіх покупців нерухомості, чоловіка або дружини покупця, якщо покупець перебуває у шлюбі, а також дітей, якщо діти будуть покупцями нерухомості;

·Свідоцтво про реєстрацію шлюбу, якщо покупець перебуває у шлюбі;

·Свідоцтво про розірвання шлюбу або свідоцтво про смерть чоловіка, якщо покупець перебував у шлюбі;

·Нотаріально оформлена заява (письмова згода) дружини або чоловіка на купівлю нерухомості, якщо чоловік чи дружина відсутній на підписанні договору;

·Свідоцтво про народження дітей, якщо діти будуть покупцями (власниками) нерухомості.

Більшість документів знаходяться у покупця і продавця постійно. Лише деякі із зазначених документів для угоди необхідно підготувати спеціально:

·Довідка про відсутність заборгованості по комунальних платежах (береться у постачальників комунальних послуг ).

·Витяг з реєстру прав власності на майно (береться у реєстраційній службі).

·Форма № 3 (з ЖЕКу).

·Технічний паспорт (виготовляється бюро технічної інвентаризації - БТІ).

·Висновок про незалежної експертної оцінки об'єкта нерухомості.

Примітка: для повного переліку документів, які необхідні для покупця або продавця потрібно звернутися до нотаріуса, так як все залежить від майна, яке продається або купується, та саме посвідчення правочинів буде здійснюватися безпосередньо нотаріусом.