flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Результати анонімного опитування відвідувачів суду щодо якості функціонування Великописарівського районного суду Сумської області

27 червня 2018, 13:59

 Оцінювання якості функціонування  Великописарівського районного суду Сумської області

Аналітичний звіт

 

 

 

План

 

Вступ

 

  1. Загальна характеристика респондента.
  2. Оцінювання та виміри якості:

            доступність суду;

            вимір зручності та комфортності перебування у суді;

            повнота та якість інформації у суді;

            сприйняття роботи працівників апарату суду;

            сприйняття роботи судді.

  1. Зміни та рекомендації.

 

Висновок

На виконання плану роботи Великописарівського районного суду Сумської області на I півріччя 2018 року з метою отримання незалежної оцінки діяльності Великописарівського районного суду Сумської області забезпечення доступу громадян до правосуддя та покращення рівня довіри громадян в період з 18 червня 2018 року по 27 червня 2018 року робочою групою суду було проведено опитування громадян-відвідувачів суду за анкетою, складеною із застосуванням окремих модулів системи оцінювання роботи суду СОРС, затвердженої рішенням Ради суддів України № 35 від 12 травня 2016 року.

            Метою вказаного опитування є об’єктивна оцінка якості послуг, що надаються судами, а точніше Великописарівським районним судом Сумської області, для подальшого вдосконалення та покращення якості роботи суду, а також підвищення рівня громадської довіри до судів.

Оцінювання якості дозволяє керівництву суду вирішувати наступні завдання:

  •  отримання інформації про поточну ситуацію у суді за ключовими параметрами його діяльності;
  •  обґрунтування поточних та стратегічних рішень;
  •  визначення пріоритетів для змін;
  •  моніторинг інновацій, оцінка їх результативності та ефективності;
  •  оцінювання відповідності конкретних параметрів роботи суду до існуючих стандартів та нормативів.

Якість роботи суду можна визначити як ступінь відповідності суду певним встановленим стандартам продуктивності, ефективності та якості. Основою таких стандартів є суспільні очікування щодо якості судових послуг (наприклад, повноти інформації, зручності та комфортності судових приміщень тощо).

Для отримання цілісного уявлення про стан справ у суді важливим стає використання методологій, які дозволяють визначати якість діяльності суду не лише на основі об'єктивної інформації (наприклад, судової статистики) але й через показники суб’єктивних оцінок судового розгляду особами, що є його безпосередніми учасниками. 

            У процесі підготовки до опитування було створено спеціальну робочу групу у складі консультанта суду Крамської Т.В., головного спеціаліста з інформаційних технологій Перліка В.Л., секретаря суду Тітової К.В., секретарів судових засідань Бондар А.А., Доценко Т.Г., якими і було забезпечено проведення вказаного опитування.

            Під час опитування всім відвідувачам суду пропонувалося заповнити анонімні анкети в приміщенні суду, шляхом індивідуального особистого інтерв’ю за випадковою вибіркою.

            Усього в анкетуванні прийняло участь 25 респондентів – відвідувачів Великописарівського районного суду Сумської області.

У дослідженні при оцінюванні рівня задоволеності роботою суду його відвідувачами використовувалися такі критерії:

  •  зручність та комфортність перебування в суді;
  •  повнота та ясність інформації;
  •  сприйняття роботи працівників апарату суду;
  •  сприйняття роботи судді.
  1. Аналіз результатів опитування Великописарівського районного суду

 

Переважна більшість респондентів (99%) в цілому оцінили якість роботи Великописарівського районного суду на «відмінно» та «добре», 1%- «важко відповісти».

За 5-ти бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,73 бали.

 

  Блок 1. Загальна характеристика респондента

  • Вік опитуваних респондентів:

Особливістю вікової структури є домінування осіб категорії 40-59 років (44%). Респонденти у віці «26-39 років» складають 24%, у віці «18-25 років» складають 24%, а у віці «60 років і старші» – 8%.

  • Стать.

Серед опитуваних респондентів чоловіки складають 44 %, жінки – 56 %.

  • Освіта.

44% зазначили про наявність у них вищої юридичної освіти, а 56% на її відсутність.

  • Процесуальний статус.

Більшість опитуваних 56% - представляють особисто себе (позивачі, відповідачі, свідки, потерпілі), інших осіб (адвокатури, прокуратури), представляють лише 28% опитуваних, 16% - інше (слідчі та обвинувачені).

  • Наявність попереднього судового досвіду.

Більшість респондентів (44 %) були 2-5 разів учасником судового процесу, а 28 % респондентів мали перший судовий процес. Кількість респондентів які мали участь 6 разів і більше – 28 %.

 

Блок 2. Основна частина – оцінювання за вимірами якості

 Доступність суду

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Чи легко респондентові було знайти будівлю суду?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,75

2

Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користування послугами суду?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,56

3

Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,56

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,62

 

 Зручність та комфортність перебування у суді

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,76

2

Чистота та прибраність приміщень

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,72

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,74

 

 

 

 

 

 

Повнота та ясність інформації у суді:

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Чи зручно у суді розташовані  інформаційні стенди (дошки об’яв)?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,68

2

Чи задовільняє наявна в суді інформація, щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,64

3

Чи задовільняє наявна в суді інформація щодо справ, що призначені до розгляду?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,68

4

Чи задовільняє наявна в суді інформація щодо зразків документів (заяв, клопотань тощо)?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,76

5

Чи задовільняє наявна в суді інформація щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,68

6

Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет

відсоток

64%

 

7

Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,56

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,67

 Сприйняття роботи працівників апарату суду 

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Старанність працівників апарату  суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,8

2

Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,72

3

Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,72

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,74

 

 Сприйняття роботи судді

Показник

Одиниця виміру

Значення

1.

Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску, якщо такий був)

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,72

2.

Дотримання процедури розгляду

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,68

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,7

 

Робота Великописарівського районного суду Сумської області за окремими вимірами якості представлена наступними інтегральними індексами:

Вимір якості

Інтергальний індекс

1

Доступність суду

4,62

2

Зручність та комфортність перебування у суді

4,74

3

Повнота та ясність інформації

4,67

4

Якість роботи працівників апарату суду

4,74

5

Якість роботи судді

4,7

 

Загальний інтергальний індекс за всіма вимірами якості

  4,69

 

 

Блок 3. Зміни та рекомендації

Респонденти мали змогу в одному з питань анкети висловити власну думку щодо, змін яких потребує Великописарівський районний суд Сумської області на сьогодні. Третина респондентів зазначали, що зміни суду не потрібні, цілком задоволені роботою суду, а інші взагалі не відповідали на дане питання.

50%  респондентів вважає, що робота Великописарівського районного суду Сумської області значно покращилась, 22,7% - покращилась не суттєво, 22,7% - залишилась без змін, 0,02% - важко відповісти.

Висновки

Середні оцінки роботи Великописарівського районного суду Сумської області за вимірами якості представлено в таблиці:         

Вимір якості

Оцінка якості у 2016 році

Оцінка якості у 2018 році

Доступність суду

4,34

4,62

Зручність та комфортність

4,46

4,74

Повнота та ясність інформації

4,51

4,67

Сприйняття роботи працівників апарату

4,45

4,74

Сприйняття роботи суддів

4,40

4,7

Таким чином, у Великописарівському районному суді найкраще забезпечуються показники сприйняття роботи суддів; сприйняття роботи працівників апарату суду, а також зручність та комфортність.

Комплексне вивчення отриманої градації якісних показників, оцінку яким надали відвідувачі Великописарівського районного суду, дозволяє сформувати наступні зауваження та пропозиції: звернути увагу на покращення доступності суду, а також повноті та ясності інформації.