Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Оцінювання якості функціонування Великописарівського районного суду Сумської області
Аналітичний звіт
План
Вступ
доступність суду;
вимір зручності та комфортності перебування у суді;
повнота та якість інформації у суді;
сприйняття роботи працівників апарату суду;
сприйняття роботи судді.
Висновок
На виконання плану роботи Великописарівського районного суду Сумської області на I півріччя 2018 року з метою отримання незалежної оцінки діяльності Великописарівського районного суду Сумської області забезпечення доступу громадян до правосуддя та покращення рівня довіри громадян в період з 18 червня 2018 року по 27 червня 2018 року робочою групою суду було проведено опитування громадян-відвідувачів суду за анкетою, складеною із застосуванням окремих модулів системи оцінювання роботи суду СОРС, затвердженої рішенням Ради суддів України № 35 від 12 травня 2016 року.
Метою вказаного опитування є об’єктивна оцінка якості послуг, що надаються судами, а точніше Великописарівським районним судом Сумської області, для подальшого вдосконалення та покращення якості роботи суду, а також підвищення рівня громадської довіри до судів.
Оцінювання якості дозволяє керівництву суду вирішувати наступні завдання:
Якість роботи суду можна визначити як ступінь відповідності суду певним встановленим стандартам продуктивності, ефективності та якості. Основою таких стандартів є суспільні очікування щодо якості судових послуг (наприклад, повноти інформації, зручності та комфортності судових приміщень тощо).
Для отримання цілісного уявлення про стан справ у суді важливим стає використання методологій, які дозволяють визначати якість діяльності суду не лише на основі об'єктивної інформації (наприклад, судової статистики) але й через показники суб’єктивних оцінок судового розгляду особами, що є його безпосередніми учасниками.
У процесі підготовки до опитування було створено спеціальну робочу групу у складі консультанта суду Крамської Т.В., головного спеціаліста з інформаційних технологій Перліка В.Л., секретаря суду Тітової К.В., секретарів судових засідань Бондар А.А., Доценко Т.Г., якими і було забезпечено проведення вказаного опитування.
Під час опитування всім відвідувачам суду пропонувалося заповнити анонімні анкети в приміщенні суду, шляхом індивідуального особистого інтерв’ю за випадковою вибіркою.
Усього в анкетуванні прийняло участь 25 респондентів – відвідувачів Великописарівського районного суду Сумської області.
У дослідженні при оцінюванні рівня задоволеності роботою суду його відвідувачами використовувалися такі критерії:
Переважна більшість респондентів (99%) в цілому оцінили якість роботи Великописарівського районного суду на «відмінно» та «добре», 1%- «важко відповісти».
За 5-ти бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,73 бали.
Блок 1. Загальна характеристика респондента
Особливістю вікової структури є домінування осіб категорії 40-59 років (44%). Респонденти у віці «26-39 років» складають 24%, у віці «18-25 років» складають 24%, а у віці «60 років і старші» – 8%.
Серед опитуваних респондентів чоловіки складають 44 %, жінки – 56 %.
44% зазначили про наявність у них вищої юридичної освіти, а 56% на її відсутність.
Більшість опитуваних 56% - представляють особисто себе (позивачі, відповідачі, свідки, потерпілі), інших осіб (адвокатури, прокуратури), представляють лише 28% опитуваних, 16% - інше (слідчі та обвинувачені).
Більшість респондентів (44 %) були 2-5 разів учасником судового процесу, а 28 % респондентів мали перший судовий процес. Кількість респондентів які мали участь 6 разів і більше – 28 %.
Блок 2. Основна частина – оцінювання за вимірами якості
Доступність суду
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Чи легко респондентові було знайти будівлю суду? |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,75 |
2 |
Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користування послугами суду? |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,56 |
3 |
Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном? |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,56 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,62 |
Зручність та комфортність перебування у суді
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,76 |
2 |
Чистота та прибраність приміщень |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,72 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,74 |
Повнота та ясність інформації у суді:
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Чи зручно у суді розташовані інформаційні стенди (дошки об’яв)? |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,68 |
2 |
Чи задовільняє наявна в суді інформація, щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень? |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,64 |
3 |
Чи задовільняє наявна в суді інформація щодо справ, що призначені до розгляду? |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,68 |
4 |
Чи задовільняє наявна в суді інформація щодо зразків документів (заяв, клопотань тощо)? |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,76 |
5 |
Чи задовільняє наявна в суді інформація щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів? |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,68 |
6 |
Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет |
відсоток |
64%
|
7 |
Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію? |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,56 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,67 |
Сприйняття роботи працівників апарату суду
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,8 |
2 |
Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,72 |
3 |
Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,72 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,74 |
Сприйняття роботи судді
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1. |
Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску, якщо такий був) |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,72 |
2. |
Дотримання процедури розгляду |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,68 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,7 |
Робота Великописарівського районного суду Сумської області за окремими вимірами якості представлена наступними інтегральними індексами:
№ |
Вимір якості |
Інтергальний індекс |
1 |
Доступність суду |
4,62 |
2 |
Зручність та комфортність перебування у суді |
4,74 |
3 |
Повнота та ясність інформації |
4,67 |
4 |
Якість роботи працівників апарату суду |
4,74 |
5 |
Якість роботи судді |
4,7 |
|
Загальний інтергальний індекс за всіма вимірами якості |
4,69 |
Блок 3. Зміни та рекомендації
Респонденти мали змогу в одному з питань анкети висловити власну думку щодо, змін яких потребує Великописарівський районний суд Сумської області на сьогодні. Третина респондентів зазначали, що зміни суду не потрібні, цілком задоволені роботою суду, а інші взагалі не відповідали на дане питання.
50% респондентів вважає, що робота Великописарівського районного суду Сумської області значно покращилась, 22,7% - покращилась не суттєво, 22,7% - залишилась без змін, 0,02% - важко відповісти.
Висновки
Середні оцінки роботи Великописарівського районного суду Сумської області за вимірами якості представлено в таблиці:
Вимір якості |
Оцінка якості у 2016 році |
Оцінка якості у 2018 році |
Доступність суду |
4,34 |
4,62 |
Зручність та комфортність |
4,46 |
4,74 |
Повнота та ясність інформації |
4,51 |
4,67 |
Сприйняття роботи працівників апарату |
4,45 |
4,74 |
Сприйняття роботи суддів |
4,40 |
4,7 |
Таким чином, у Великописарівському районному суді найкраще забезпечуються показники сприйняття роботи суддів; сприйняття роботи працівників апарату суду, а також зручність та комфортність.
Комплексне вивчення отриманої градації якісних показників, оцінку яким надали відвідувачі Великописарівського районного суду, дозволяє сформувати наступні зауваження та пропозиції: звернути увагу на покращення доступності суду, а також повноті та ясності інформації.