flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати анонімного опитування відвідувачів суду щодо якості функціонування Великописарівського районного суду Сумської області

27 червня 2018, 13:59

 Оцінювання якості функціонування  Великописарівського районного суду Сумської області

Аналітичний звіт

 

 

 

План

 

Вступ

 

  1. Загальна характеристика респондента.
  2. Оцінювання та виміри якості:

            доступність суду;

            вимір зручності та комфортності перебування у суді;

            повнота та якість інформації у суді;

            сприйняття роботи працівників апарату суду;

            сприйняття роботи судді.

  1. Зміни та рекомендації.

 

Висновок

На виконання плану роботи Великописарівського районного суду Сумської області на I півріччя 2018 року з метою отримання незалежної оцінки діяльності Великописарівського районного суду Сумської області забезпечення доступу громадян до правосуддя та покращення рівня довіри громадян в період з 18 червня 2018 року по 27 червня 2018 року робочою групою суду було проведено опитування громадян-відвідувачів суду за анкетою, складеною із застосуванням окремих модулів системи оцінювання роботи суду СОРС, затвердженої рішенням Ради суддів України № 35 від 12 травня 2016 року.

            Метою вказаного опитування є об’єктивна оцінка якості послуг, що надаються судами, а точніше Великописарівським районним судом Сумської області, для подальшого вдосконалення та покращення якості роботи суду, а також підвищення рівня громадської довіри до судів.

Оцінювання якості дозволяє керівництву суду вирішувати наступні завдання:

  •  отримання інформації про поточну ситуацію у суді за ключовими параметрами його діяльності;
  •  обґрунтування поточних та стратегічних рішень;
  •  визначення пріоритетів для змін;
  •  моніторинг інновацій, оцінка їх результативності та ефективності;
  •  оцінювання відповідності конкретних параметрів роботи суду до існуючих стандартів та нормативів.

Якість роботи суду можна визначити як ступінь відповідності суду певним встановленим стандартам продуктивності, ефективності та якості. Основою таких стандартів є суспільні очікування щодо якості судових послуг (наприклад, повноти інформації, зручності та комфортності судових приміщень тощо).

Для отримання цілісного уявлення про стан справ у суді важливим стає використання методологій, які дозволяють визначати якість діяльності суду не лише на основі об'єктивної інформації (наприклад, судової статистики) але й через показники суб’єктивних оцінок судового розгляду особами, що є його безпосередніми учасниками. 

            У процесі підготовки до опитування було створено спеціальну робочу групу у складі консультанта суду Крамської Т.В., головного спеціаліста з інформаційних технологій Перліка В.Л., секретаря суду Тітової К.В., секретарів судових засідань Бондар А.А., Доценко Т.Г., якими і було забезпечено проведення вказаного опитування.

            Під час опитування всім відвідувачам суду пропонувалося заповнити анонімні анкети в приміщенні суду, шляхом індивідуального особистого інтерв’ю за випадковою вибіркою.

            Усього в анкетуванні прийняло участь 25 респондентів – відвідувачів Великописарівського районного суду Сумської області.

У дослідженні при оцінюванні рівня задоволеності роботою суду його відвідувачами використовувалися такі критерії:

  •  зручність та комфортність перебування в суді;
  •  повнота та ясність інформації;
  •  сприйняття роботи працівників апарату суду;
  •  сприйняття роботи судді.
  1. Аналіз результатів опитування Великописарівського районного суду

 

Переважна більшість респондентів (99%) в цілому оцінили якість роботи Великописарівського районного суду на «відмінно» та «добре», 1%- «важко відповісти».

За 5-ти бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,73 бали.

 

  Блок 1. Загальна характеристика респондента

  • Вік опитуваних респондентів:

Особливістю вікової структури є домінування осіб категорії 40-59 років (44%). Респонденти у віці «26-39 років» складають 24%, у віці «18-25 років» складають 24%, а у віці «60 років і старші» – 8%.

  • Стать.

Серед опитуваних респондентів чоловіки складають 44 %, жінки – 56 %.

  • Освіта.

44% зазначили про наявність у них вищої юридичної освіти, а 56% на її відсутність.

  • Процесуальний статус.

Більшість опитуваних 56% - представляють особисто себе (позивачі, відповідачі, свідки, потерпілі), інших осіб (адвокатури, прокуратури), представляють лише 28% опитуваних, 16% - інше (слідчі та обвинувачені).

  • Наявність попереднього судового досвіду.

Більшість респондентів (44 %) були 2-5 разів учасником судового процесу, а 28 % респондентів мали перший судовий процес. Кількість респондентів які мали участь 6 разів і більше – 28 %.

 

Блок 2. Основна частина – оцінювання за вимірами якості

 Доступність суду

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Чи легко респондентові було знайти будівлю суду?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,75

2

Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користування послугами суду?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,56

3

Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,56

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,62

 

 Зручність та комфортність перебування у суді

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,76

2

Чистота та прибраність приміщень

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,72

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,74

 

 

 

 

 

 

Повнота та ясність інформації у суді:

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Чи зручно у суді розташовані  інформаційні стенди (дошки об’яв)?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,68

2

Чи задовільняє наявна в суді інформація, щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,64

3

Чи задовільняє наявна в суді інформація щодо справ, що призначені до розгляду?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,68

4

Чи задовільняє наявна в суді інформація щодо зразків документів (заяв, клопотань тощо)?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,76

5

Чи задовільняє наявна в суді інформація щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,68

6

Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет

відсоток

64%

 

7

Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію?

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,56

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,67

 Сприйняття роботи працівників апарату суду 

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Старанність працівників апарату  суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,8

2

Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,72

3

Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,72

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,74

 

 Сприйняття роботи судді

Показник

Одиниця виміру

Значення

1.

Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску, якщо такий був)

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,72

2.

Дотримання процедури розгляду

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,68

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,7

 

Робота Великописарівського районного суду Сумської області за окремими вимірами якості представлена наступними інтегральними індексами:

Вимір якості

Інтергальний індекс

1

Доступність суду

4,62

2

Зручність та комфортність перебування у суді

4,74

3

Повнота та ясність інформації

4,67

4

Якість роботи працівників апарату суду

4,74

5

Якість роботи судді

4,7

 

Загальний інтергальний індекс за всіма вимірами якості

  4,69

 

 

Блок 3. Зміни та рекомендації

Респонденти мали змогу в одному з питань анкети висловити власну думку щодо, змін яких потребує Великописарівський районний суд Сумської області на сьогодні. Третина респондентів зазначали, що зміни суду не потрібні, цілком задоволені роботою суду, а інші взагалі не відповідали на дане питання.

50%  респондентів вважає, що робота Великописарівського районного суду Сумської області значно покращилась, 22,7% - покращилась не суттєво, 22,7% - залишилась без змін, 0,02% - важко відповісти.

Висновки

Середні оцінки роботи Великописарівського районного суду Сумської області за вимірами якості представлено в таблиці:         

Вимір якості

Оцінка якості у 2016 році

Оцінка якості у 2018 році

Доступність суду

4,34

4,62

Зручність та комфортність

4,46

4,74

Повнота та ясність інформації

4,51

4,67

Сприйняття роботи працівників апарату

4,45

4,74

Сприйняття роботи суддів

4,40

4,7

Таким чином, у Великописарівському районному суді найкраще забезпечуються показники сприйняття роботи суддів; сприйняття роботи працівників апарату суду, а також зручність та комфортність.

Комплексне вивчення отриманої градації якісних показників, оцінку яким надали відвідувачі Великописарівського районного суду, дозволяє сформувати наступні зауваження та пропозиції: звернути увагу на покращення доступності суду, а також повноті та ясності інформації.