flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення причин закриття Великописарівський районним судом Сумської області матеріалів про адміністративні правопорушення

 

Дане узагальнення проводиться за період – І півріччя 2013 року.

Підставою для проведення даного аналізу є план роботи Великописарівського районного суду Сумської області на друге півріччя 2013 року затверджений наказом № 3 голови суду В'юник Н.Г.  27 червня 2013 року.

Перелік матеріалів, що використовується під час проведення дослідження: матеріали про адміністративні правопорушення, обліково-статистичні звіти за І півріччя 2013 року, Кодекс України про адміністративні правопорушення.

Законодавством України про адміністративні правопорушення передбачаються різні підстави для винесення постанови про закриття справи. Вони бувають матеріальні й процесуальні, основні з них наступні:

1. При малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений  вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності й обмежитись усним зауваженням. При оголошенні усного зауваження виноситься постанова про  закриття справи.

2.  Якщо не буде встановлена провина особи, притягненої до адміністративної відповідальності, приймається  рішення про визнання її невинною, закриття справи й звільнення її від відповідальності. Очевидно,  що в цьому  випадку громадянину потрібно повернути вилучені в нього документи й речі, якщо таке вилучення мало місце.

3. Справа закривається, коли встановлено,  що особа притягується  до відповідальності:

а) за порушення акта, який  втратив юридичну  чинність до моменту вчинення правопорушення  або до моменту  розгляду справи;

б) на підставі Указу Президента України про амністію;

в) у зв’язку з душевною хворобою винного й в інших випадках, передбачених статтею 247 КУпАП.

4. Орган (посадова особа), який розглядає  справу про порушення з урахуванням характеру вчиненого правопорушення  особи правопорушника  має право  звільнити  його від адміністративної відповідальності з передачею матеріалів на розгляд громадської  організації або трудового  колективу, якщо до нього доцільно застосувати захід громадського впливу. Матеріал може бути направлений за місцем роботи,  навчання або проживання порушника. Винесення такої постанови означає, що справа про адміністративне правопорушення припиняється і порушник звільняється від адміністративної відповідальності.

5. Якщо при розгляді  справи буде встановлено, що порушення  за своїм характером підпадає під ознаки злочину, матеріал передається прокурору, органу попереднього слідства або дізнання.

Відповідно до ч.2 ст. 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу  або передачі їх прокурору, органу розслідування. А також при наявності, обставин передбачених  ст. 247 Кодексу.

Статтею 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю  за таких обставин:

1)  відсутність події і складу адміністративного правопорушення;

2)  недосягнення особою на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку;

3)  неосудність особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність;

4)  вчинення дії особою в стані крайньої необхідності або необхідної оборони;

5)  видання акта амністії, якщо він усуває застосування адміністративного стягнення;

6)  скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність;

7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу;

8)  Наявність по тому самому факту щодо особи, яка притягається  до адміністративної відповідальності, постанови компетентного органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, або нескасованої постанови про закриття справи пр.

9)  про адміністративне правопорушення, а також повідомлення про підозру особи у кримінальному провадженні по даному факту;

10) Смерть особи, щодо якої було розпочато провадження в справі.

За перше півріччя 2013 року на розгляд Великописарівського районного суду надійшло 248 матеріалів про притягнення осіб до адміністративної відповідальності.

Кількість осіб, щодо яких розглянуто справи становить – 248, у тому числі про закриття справи усього 37, у тому числі у зв’язку із передачею матеріалів на розгляд громадської організації або трудового колективу – 0; звільненням від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення - 29 ; передачею справи прокурору, органу досудового слідства чи дізнання - 0; відсутністю події і складу адміністративного правопорушення - 4.

Тобто по відношенню до кількості розглянутих справ, кількість справ про закриття провадження по справі становить 15 %.

Висновок

Судді Великописарівського районного суду своєчасно, всебічно, повно і об’єктивно з’ясовували всі обставини кожної  справи, керуючись законом і правосвідомістю, а також виявляли причини та умови, що сприяли вчиненню адміністративного правопорушення.